Offerdalsryttarna

Alla inlägg den 25 juli 2012

Av celine& malin & linn - 25 juli 2012 22:44

 



nu ät dom bokade =)


/ Malin =)


Av celine& malin & linn - 25 juli 2012 21:30

När jag hjälpte coco i stallet hittade jag ett jätte fint banband till Pållan som jag tyckte hon skulle he på ett av hennes alla träna =) Och nu har coco satt på de och hon blev så snygg så =)


Imorgon ska jag upp vid 9 och äta frukost och sen tror jag att jag ska gå till stallet om de är fint väder och gå till stallet eller till betet där Pållan står och skritta en tur barbacka vet ej dock om jag ska rida helt barbacka eller ta barbackagjorden och bara ha den där ifall... Jag är dock inte så stadig längre eller har ingen bra balans längre då jag inte rider så mycket längre.. red mycket barbacka förr utan problem men nu har jag lite dåligare balans =(

Jag ska nog ha barbackagjorden på och he i fötterna när de behövs =)



Här är 3 bilder på Pållan vad tycker ni???

 

 


Jag och Pållan på dom 2 ridbilderna dock inte så jättebra bilder... Vet att jag hopper i henne lite men de är för att hon är så himla pigg mot hindret


Pållan är underbar att rida och hoppa de älskar hon men hon kan bli lite för het ibland =)


Imorgon blir de en skritt tur inte så länge men de är för att hon ska komma igång igen efter 1 veckas vila och behandling


Nä nu ska jag välja en film och lägga mig =)=)


Får inte glömma äpplerna till Pållan =) Jag ger henne alltid något när jag har henne antingen äpplen eller morötter =)=)


Vad ger ni för gott till era djur???


/ Malin =) 

=)

Av celine& malin & linn - 25 juli 2012 18:56

Har hjälpt min vän coco eller cornelia som hon heter men kallar henne coco =)

har hjälpt henne i stallet och fixa med hennes hästsaker och kollade igenom alla täcken mm..


Imorgon ska jag rida hennes fina och underbara Pållan och ska rida barbacka =)=) hon ska bara skrittas så hon fått en behandling och vilet 1 vecka.. ska bli mysigt att rida imorgon =)

Jag får ju som sakt rida Pållan lite då och då tex som imorgon då jobbar coco och hon frågade om jag kunde rida så hon slapp åka dit direkt efter jobbet.. så jag ska dit på dan och rida en tur och ge foder och tror jag ska linementera henne med... Hoppas bara att de inte regnar...


Jag har dock blivit lite försyld =( jag går och nyser hela tiden och de kliar i näsan mm =(


Jag har dock fortfarande problem med att överföra från kameran =(




/ Malin =)

Av celine& malin & linn - 25 juli 2012 13:12

Tänkte skriva lite om Dyslexi som jag har. Tänkte om ni läsare är lite nyfikna =)



Dyslexi eller Specifika  läs och skrivsvårigheter är en varaktig Funktionsnedsättning som innebär svårigheter med att läsa och skriva. Funktionsnedsättningens beror på störning i vissa språkliga funktioner vilket hindrar automatisering av ordavkodning. 

Dyslexi omfattar vidare inte läshinder som osakars av synproblem eller av brister i undervisning, sociala förhållanden eller motivation. Dyslexi kan vara ett medfött egenskap..


Mna kan kalla också att man kan bli ordblind...


För mig när jag läser så är de ungefär som att orden hoppar "Byter plats"

Jag har haft dyslexi i hela mitt liv och jag är inte själv med de i släkten... och så vet jag att våran kung har ha och sean banan... 


Jag hade dok mycket problem i skolan =( Men när jag börjad på en skola i Bollnäs som heter Höghammarskolan och de är en särskola och jag störs inte att jag gått särskola för jag har ju bara läs och skrivsvårigheter allså Dyslexi.. Och jag vart glad av att jag kom in där på gymnasiet och man gick 4år.. Jag gick Häst och smådjur men nu har dom bytt tror jag till häst och hund... de var min bästa skola som jag gått.. jag skulle vilja gå om 4år där... alla lärare var snälla och förklarade bra och man fick vara med djur nästan varje dag.. sen så hade jag på elevensval musik och på fritiden hade jag sång en gång i veckan och jag älskade de.. vi hade uppträdanden som på studenten mm.. mina när jag började där 05/06 så firade skolan 100år och då var på på idrotshallen och hade en scen och massa olika saker från alla linjer som visade vad man kunde göra där =).. Till och med så har kronprinsessan varit där allså viktoria och kolla på hallen och träffa oss.. dock så såg jag henne bara på avstånd.. 

När jag tog studenten 2009 så sjung jag halleluja för hur mycket folk som helst och jag älskade de =) Sen fick man ju sitt kuvär med betygen och jag hade vg i alla ämnen utan några dom hade jag G i och jag är så himla nöjd med att från 9an med 4 Gn och sen slutar i gymnasiet och har en massa vg =)=) 


När jag gick i mellan/högstatiet så brydde jag mig inte så mycket vad jag fick i betyg för jag viste att de inte skulle bli så bra då allt var så himla svårt för mig ändå gick jag i en bas grupp i 9an...



Jag kan skriva hur mycket som helst känns de som...


Har ni läsare några problem som dyslexi mm så skriv gärna jag är intreserad =) 


Jag hade många kompisar i bollnäs som hade något problem.. några hade adhd,dyslexi mm


/ Malin =)



??

Av celine& malin & linn - 25 juli 2012 13:07

Tänkte kolla om de är några som vill veta något om vilka hästar jag ägt/Foderhäst/Medryttarhäst mm???



Jag funderar en massa om jag ska gå båda dagarna på yran eller inte men vill se artister båda dagarna får ju lön också då jag jobbade några dagar förra månaden så de blir nog 2 dagar...




VILKA SKA GÅ???


/ Malin =)

Av celine& malin & linn - 25 juli 2012 11:53

Heej! Jag har kommit hem från min stuga igår.

Idag är jag själv hemma men jag måste städa att det ser fint ut.

Sen vet jag inte vad jag ska göra.

Jag kommer blogga också ikväll jag lovar!



Nu behöver jag er alla bloggläsare vad vill ni vad jag ska skriva om :) . För jag vet inte vad jag ska blogga om.


Hej då!


//Linn

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vi är 3 tjejer som älskar hästar & Fota & Sjunga =)
Malin 24År
Céline 13år
Linn 13År

Vi är från Offerdal och därför heter vi Offerdalsryttarna =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards